7.12.2014

Ananas ve Hindistan Cevizli Cheesecake

CLICK FOR ENGLISH
PER ITALIANO

Ananas ve Hindistan Cevizli Cheesecake

Bugün Thermomix Tarif Defterim 5. senesini dolduruyor! 

Yıldönümleri söz konusu olduğunda 5'li 10'lu rakamlar - yuvarlak rakamlar olduklarından mıdır nedir artık bilmem- daha bir öne çıkar. Bu psikolojik dönemece geldiğime kendim de inanamayıp birkaç kez toplama çıkarma yapmam gerekti :)

Blog dünyasına girdiğimde aklımda belli bir hareket planı yoktu, hala da yok. Zaman içerisinde kendimi ve bloğu elimden geldiğince geliştirmeye çalıştım, amatör ruhla yapılan işler oldu hep benimkiler. 

Damak tadı kişiden kişiye değişebilir elbet ama tariflerin hepsinin çalışır, sorunsuz yapılabilen, en başta benim tatmin olduğum tarifler olması benim için çok önemliydi. Mümkün olduğunca fotoğraflamaya ve detaylı anlatmaya çalıştım. 
Şüphesiz Thermomix'in çalışma prensibi, yani tariflerin adeta bilimsel bir deney gibi formüle edilebilmesi işimi inanılmaz kolaylaştırdı.

Blog sayesinde dünyanın çok farklı yerlerinden pek çok kişiyle yollarımız kesişti, çok şey öğrendim. Umarım hayatlarınıza ben de azıcık da olsa güzel bir tat katabilmişimdir.

Bundan iki hafta kadar önce bloğun yaş dönümünün yaklaştığını hatırladığımda bugüne özel nasıl bir pasta yapabilirim diye düşünürken, bir cheesecake aşığı olarak canım meyveli, hafif bir cheesecake çekmişti ve Ananaslı Hindistan Cevizli Cheesecake tam da aradığım şeydi.

Beğenmeniz dileğiyle ...

Malzemeler:
Tabanı için:
130 gr tereyağı, kabaca doğranmış
250 gr Digestive Bisküvi

Cheesecake:
500 gr Philadelphia peynir, kabaca doğranmış, oda sıcaklığında
150 gr şeker
3 yumurta (herbiri 60 gr)
125 gr hindistan cevizi sütü
1 kutu doğranmış ananas konservesi (Brüt 440 gr)

Üzeri için:
Hindistan cevizi rendesi


Yapılışı:

  • Hazneye tereyağını koyup 3 - 4 dakika 60ºC 1-2 Hız eritin.

Thermomix ile adım adım fotoğraflı Ananas ve Hindistan Cevizli Cheesecake tarifi

  • Bisküvileri ekleyip 10 saniye 6-7 Hız doğrayın.

Thermomix ile adım adım Ananas ve Hindistan Cevizli Cheesecake tarifi

  • 20 cm çapında kelepçeli kek kalıbına biraz tereyağı sürdükten sonra tabanını ve kenarlarını yağlı kağıt ile kaplayın.

Thermomix ile Ananas ve Hindistan Cevizli Cheesecake tarifi

  •  Bisküvili karışım ile kalıbın tabanını ve kenarlarını kaplayın. 30 dakika buzlukta dinlendirin.
  •  Hazneye peynir ve şekeri koyup önce 1 dakika 3-4 Hız, sonra 1 dakika 4-5 Hız çırpın. Spatula ile ortada toplayın bir 30 saniye daha 4-5 Hız çırpın.

Thermomix ile Ananas ve Hindistan Cevizli Cheesecake tarifi

  •  Thermomix'i 4 Hız çalıştırın. Haznedeki delikten yumurtaları birer birer ekleyin. Toplam 35 saniye çırpın.

Thermomix ile Ananas ve Hindistan Cevizli Cheesecake tarifi

  • Hindistan cevizi sütünü ekleyip 8 saniye 3-4 Hız karıştırın.
  • Suyunu iyice süzdüğünüz ananası ekleyip spatula ile karıştırın. (Bende dilimlenmiş ananas vardı. Küçük küçük doğrayıp süzdükten sonra ekledim)

Thermomix ile Ananas ve Hindistan Cevizli Cheesecake tarifi

  • Cheesecake karışımını kalıba aktarın.

Thermomix ile Ananas ve Hindistan Cevizli Cheesecake tarifi

  • Önceden 160ºC ısıtılmış fırında 50 - 60 dakika pişirin. (Pişip pişmediğini görmek için kalıbı fırından çıkarmadan hafif sallayın, gerekirse pişme süresini uzatın. Ben 75 dakika pişirdim)
  • Fırının kapısı yarı açık şekilde 3 saat fırının içinde soğumaya bırakın.

Thermomix ile Ananas ve Hindistan Cevizli Cheesecake tarifi

  • Buzdolabında bir gece dinlendirin.
  • Birkaç kaşık hindistan cevizi rendesini geniş bir tavada orta-düşük ateşte tahta bir kaşıkla sürekli karıştırarak rengi dönene kadar kavurup ayrı bir tabağa alın.

Thermomix ile Ananas ve Hindistan Cevizli Cheesecake tarifi

  • Buzdolabından çıkardığınız cheesecake'i kavrulmuş ve kavrulmamış hindistan cevizi karışımı ile kapladıktan sonra servis yapın.

Thermomix ile Ananas ve Hindistan Cevizli Cheesecake tarifi

Ananas ve Hindistan Cevizli Cheesecake


Afiyet olsun...


Her seneki gibi bu sene de pastamızın mumlarını üfledik ;)


Thermomix 5 yaşında

Thermomix ile Ananas ve Hindistan Cevizli Cheesecake


Üzerinde değişiklik yaparak şu tariften uyarlanmıştır.


Thermomix ile Ananas ve Hindistan Cevizli Cheesecake




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder