7.02.2014

Sevgililer Günü Keki
Peynir Kremalı Bademli Havuçlu Kek

CLICK FOR ENGLISH
PER ITALIANO

Peynir Kremalı Bademli Havuçlu Kek

Geçen sene Sevgililer Günü'ne özel bir pasta ararken Pinterestte bu tarifle karşılaştım. Link beni hiç yabancısı olmadığım bir siteye Forum Thermomix'e yönlendirdi. Forum üyelerinden JulieO, tarifini UK Thermomix'de bulduğu bu harika keki, limonlu krem peynirli bir krema ile sunmuş.

Aslında başlarda daha kırmızı - pembe tonlarında birşey yapmayı düşünüyordum ama bu kekin görüntüsüne bayıldım. Hafiften bir sade düğün pastası havası da vardı. Yıldönümleri gibi özel günler için de güzel bir fikir olabilir.

Hemen şunu da söyleyeyim eğer bu 14 Şubat'ta yapma fırsatınız olmazsa, bu keki yapmak için bir dahaki Sevgililer gününü beklemeyin! Hem pratikliği hem de lezzetiyle benim vazgeçilmez tarifler listeme girdi bile. O günden beri defalarca yaptım.

Tarif esasen 26cm'lik bir kalıp için hazırlanmış. Julie de 26cm'lik kalp şeklindeki kek kalıbını kullanmış. Benim kalıbım aşağıda fotoğraflarını gördüğünüz gibi küçük bir kalıp. Hal böyle olunca tarif üzerinde oynamalar yapmam gerekti. Malzemeleri yaklaşık 1/3 oranında azalttım. Azaltılmış miktarın yaklaşık 20cm çapında bir kek kalıbı için yeterli olacağını düşünüyorum.
(Not: Kalıp boyutlarını başka bir tarif yaparken fotoğraflamıştım. Kahverengi kek tabanı başka bir tarife ait yani)


Malzemeleri verirken solda orijinal rakamları, sağda ise benim kullandığım miktarı belirttim. Değiştirmediklerimi aynen bıraktım.

Malzemeler:

Kek:
300gr 200gr kabuksuz badem
300gr 200gr şeker
1 limonun kabuğu (beyaz kısım hariç incecik soyulmuş üst sarı kabuk)
300gr 200gr havuç, soyulup kabaca doğranmış
4 adet 3 adet yumurta
80gr  60gr un
2 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
Bir çay kaşığı ucuyla tuz

Frosting:
250gr 170gr Philadelphia peynir
210gr 140gr şeker
2 1 tatlı kaşığı taze sıkılmış limon suyu
Kavrulmuş file badem
Süsleme şekerleri (arzuya göre)


Yapılışı:

  • Bademleri 15 saniye 10 Hız öğütün. Gerekirse 5 - 10 saniye daha öğütüp ayrı bir tabağa alın.

Thermomix ile Peynir Kremalı Bademli Havuçlu Kek tarifi


  • Hazneye şeker ve limon kabuğunu koyup 20 saniye 10 Hız toz haline getirin.



  • Havuçları ekleyip 5 saniye 5 Hız doğrayın.

Thermomix ile Peynir Kremalı Bademli Havuçlu Kek tarifi


  • Spatula ile ortada topladıktan sonra yumurtaları ekleyin. Un ve kabartma tozunu eleyerek ilave edin. Öğütülmüş badem ve tuzu da ekleyip 20 saniye 5 Hız çırpın. Spatula ile ortada toplayıp 5 saniye daha 5 Hız çırpın.

Thermomix ile Peynir Kremalı Bademli Havuçlu Kek tarifi

  • Kek karışımını yağlayıp unladığınız kalıba aktarın.


  • Önceden 180°C ısıtılmış fırında yaklaşık 50-60 dakika pişirin. Pişip pişmediğini kürdan testi ile kontrol edin. Pişme süresi hazırladığınız kekin ve kalıbın boyutuna göre farklılık gösterecektir. (Ben azaltılmış ölçülerle küçük kalıp için hazırladığım keki 50 dakika pişirdim)
  • Fırından alıp soğumaya bırakın.

Thermomix ile Peynir Kremalı Bademli Havuçlu Kek tarifi

  • Kalıptan çıkartıp soğumaya bırakın.

Kremanın Hazırlanması:

  • Temiz hazneye şekeri koyup 30 saniye 10 Hız toz haline getirin. Spatula ile ortada toplayın.
  • Krem peyniri ve limon suyunu ekleyip 25 saniye 4 Hız çırpın. Gerekirse 5 - 10 saniye daha çırpın.

Thermomix ile Peynir Kremalı Bademli Havuçlu Kek tarifi

  • Bir kaşık ya da spatula ile soğumuş kekin üzerine yayın.  

Thermomix ile Peynir Kremalı Bademli Havuçlu Kek tarifi

  • Arzu ettiğiniz gibi süsleyin. Üzerine kavrulmuş file badem serpin.


  • Buzdolabında saklayın.

Afiyet olsun....

Sıkma torbası kullanma becerimi geliştirmem lazım. Kremayı tam istediğim şekilde sıkamamış olsamda bütün olarak ortaya çıkan görüntüden çok hoşnut kaldım.


Thermomix ile Peynir Kremalı Bademli Havuçlu Kek tarifi


Sevgililer Günü'nde iki koca dilim pastayı hüplettik. İşte kanıtı ;)



Sevgililer Günü Keki



Sözümona yediklerimize dikkat edip güya kendimizi frenlememize rağmen zavallıcık bize ancak iki gün dayanabildi! ;)



Sevgililer Günü Pastası


Tarifin orijinaline buradan ulaşabilirsiniz.

JulieO'nun versiyonuna şuradan ulaşabilirsiniz.
Bu paylaşım ve eşsiz kombinasyonda emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler...

Sevgililer Günü Keki




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder