12.09.2012

Kayısı Marmelatı

CLICK FOR ENGLISH "Apricot Marmalade"
PER ITALIANO "Marmellata di Albicocche"



Tarifler biraz gecikmeli geliyor farkındayım. Elimde biriken öyle çok tarif var ki, kiminin mevsimi geçti geçecek, kimi geçen kıştan, kimi bu yazdan... Mevsimi olsa da olmasa da yayınlamaya karar verdim, aksi halde başa çıkamayacağım.
 
Reçel ve marmelata pek düşkünlüğüm yoktur ama bu sene marmelat yapmaya biraz mecbur kaldım sayılır.

Bu yaz sevgili arkadaşımız Andrea'nın babası Giuliano'nun bahçesindeki kayısı ağaçları pek bir verimliydi. Dalından koparıp koparıp yedik. Ancak tahmin edebileceğiniz gibi yemenin de bir sınırı var :) Dolayısıyla meyvelerin olgunlaşma hızına yetişmemiz mümkün olmadı. 

Kalan canım kayısıları dallarında çürüterek değerlendirmemek olmazdı. Bunun en iyi yolu da onlarla reçel ya da marmelat yapmaktı. Bu da bana Thermomix'le ilk kez marmelat hazırlamanın kapısını açtı.

Çok kullanmadığım için hazırladığım 3 kavanozdan 2'sini hediye ettim.
Kayınvalidem Lucia kendisine verdiğim marmelatı, kayısı marmelatlı turtalar hazırlarken kullandı. Maalesef fotoğraflama şansım olmadı ancak çok lezzetli olduğunu söylemeliyim.

Yapımı gayet basit. Önemli olan meyvelerin iyi kaliteli olması. Ezik, büzük yarı çürük olmasın.
Kayısıların sadece çekirdeklerini çıkardım, kabuklarını soymadım, pişerken eriyip gitti zaten kabuklar.

Gelelim tarife...


Malzemeler:
1000gr kayısı, ikiye doğranıp çekirdekleri çıkartılmış
750gr şeker
1 limon kabuğu rendesi
20gr limon suyu


Yapılışı:


  • Tüm malzemeleri hazneye koyun.



  • 40 dakika 100ºC 2 Hız pişirin. Pişme esnasında sıçrama yapmaya başlarsa buhar sepetini ters çevrilmiş olarak kapağın üzerine yerleştirin.
  • Son olarak Varoma Isısında 10-15 dakika daha pişirin.  İsterseniz 30 saniye 4-5 Hız karıştırarak püre haline getirebilirsiniz. (Ben gerek duymadım)
  • Haznede 5 dakika dinlendirdikten sonra önceden steril edilmiş cam kavanozlara alın. Vakumlamak için kapaklarını kapatıp ters çevirerek soğumaya bırakın.



Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder