17.04.2012

Armut ve Peynirli Tavuk

CLICK FOR ENGLISH "Chicken Scaloppini"
PER ITALIANO "Scaloppine di Primavera"
 

Bugünlerde gelgitli günler oluyor blog açısından, yayın düzenim biraz sekteye uğradı farkındayım. Tariflerin arası uzadı.

Bloğu ihmal etmemin sebeplerinin başında garaj tadilatı geldi. Garajda kısmen duvar karosu sökme, boya, sıva, zımpara, badana vb işlerine giriştim bizzat kendim. Yapabilir miyim acaba diyordum ama önemli olan niyetmiş, insan bir başladı mı öğreniyormuş. İstediğim ve içime sindiği gibi yaptım ama henüz bitmedi.

Üzerine bir de 3 günlük hafta sonu kaçamağı denk geldi. 
Bundan birkaç ay önce Groupon İtalya'dan 2 gece konaklamalı bir paket almıştık, ancak Nisanın ikinci haftası yer bulabildik. Havanın yağmurlu olması keyfimizi bozmadı. Bilakis, gezdiğimiz yerlerin yağmur yüzünden kalabalık olmamasının keyfini sürdük. Dijital fotoğraf makineleri sağolsun yüzlerce fotoğraf çektik. 

Birkaç kareyi blogda da paylaşmak istedim. İngilizce wikipedia linklerini de ekledim ilgilenenler için.


Bosco Sacro di Bomarzo... Canavarlar Parkı
 


Ölen şehir Civita di Bagnoregio...
 


Palazzo Farnese di Caprarola...



Villa Lante di Bagnaia...



Civitella del Lago...



Todi...


 
Bu Cuma yeni bir tatil dalgası bizi bekliyor. Ağustos'tan beri İstanbul'a gitmedik, artık vakti gelmişti, özlem had safhada. 

Önümüzdeki hafta buralarda olamayacağım için  yola çıkmadan önce en azından bir iki tarif yayınlamak istedim.

Malzemeler:
600gr tavuk göğüs dilim
30gr un
Birer tutam tuz, karabiber, zencefil, muskat
600gr su
300gr Williams armut (çok olgun olmasın, sertçe olsun) kabukları soyulup küçük doğranmış
15gr taze sıkılmış limon suyu
150gr ince dilimlenmiş Galbanino ya da benzeri peynir *
Zeytinyağı
Arzuya göre ince doğranmış maydanoz (ben kullanmadım)

* Galbanino yumuşak ve ağızda eriyen bir İtalyan bir peyniri. Çok tuzlu ya da sert bir tadı yoktur, aksine hafif tatlımsıdır. Fırında harika erir. Yerine alternatif olarak fırında güzel eriyen bir tür eriyen bir kaşar, mozzarella, provolone ya da kaşkaval kullanılabilir

Yapılışı:
 


  • Un, tuz ve tüm baharatları bir kapta karıştırın
  • Tavuk dilimlerini unlu karışıma bulayıp fazla ununu aldıktan sonra Varoma Kabı ve Tepsisine dizin
  • Hazneye su koyup Varomayı yerleştirerek 20-25 dakika Varoma Isısı 1 Hız pişirin
  • Tavuk dilimlerini fırına dayanıklı bir kaba alın

  • Haznedeki suyu boşaltın. Doğranmış armutları ve limon suyunu ekleyip 7 dakika 100ºC 1 Hız pişirin
  • Pişen armutları tavukların üzerine yayın

  • En üste peynir dilimlerini dizin

  • Üzerine çok az zeytinyağı gezdirip fırın ızgarası altında 10-15 dakika pişirin
  • Üzerine maydanoz serpip servis yapın


Afiyet olsun...


Voi...Noi...Bimby Dergisi'nin 2009 Mayıs sayısında yer alan Scaloppine di Primavera başlıklı tariften üzerinde değişiklik yaparak adapte edilmiştir





4 yorum:

  1. her zamanki gibi muhteşem ve insanı zorlamıyor..

    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım nerdesin sen ya merak ettim
      Hatta friend connect'en mesaj attım ama ulaşmadı sanırım eline
      Bloğu kapadın mı ne yaptın?

      Sil
  2. canım benim..ben kendi kendime yazdığımı güzel şeyler paylaştığımı düşünürken aslında o kadar da güzel şeyler paylaşmıyormuşum..işyerindeki yarım akıllıların dikkatini çekmiş..laf eden söz eden olunca kapattım..uzun uzun anlatırım ..friend den gelmedi maalsef..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanmıyorum! Çok yazık olmuş valla!
      İnsanlar onun bunun işine burunlarını sokmakla meşgul.
      Çok kızıyorum böyle şeylere..

      Sil