29.09.2011

Karışık Buğdaylı Ekmek


CLICK FOR ENGLISH
 


Hiç Thermomix'le kendi ununuzu kendiniz öğütmeyi denediniz mi? Ben ilk defa bu tarifle denemiş oldum.
Çeşitli forumlarda daha önce bunu yapan Thermomix kullanıcıları olduğunu okumuştum ama biraz şüpheyle yaklaşmıştım. Kendi gözünüzle görmeden inanmayacağınız şeylerden biri bu da sanırım.
Ne zamandır elimde olan ve ümit vaad eden bir tarif vardı, merakla işe koyuldum.

Bu ekmek için kılçıksız buğday ve karabuğday kullanılıyor.

Kılçıksız buğday tane olarak çorba, salata, pilav gibi pek çok yemekte kullanılmakta. Ayrıca unundan da türlü ekmek, bisküvi, kurabiye vb yapımında yararlanılıyor. İtalya'da farro adıyla anılan kılçıksız buğdayın İngilizcesi spelt olarak geçiyor ve kendisi de şöyle birşey:




Karabuğday gluten içermemesi nedeniyle Çölyak hastaları için üretilen pek çok gıdada kullanılıyor. Tane ya da un olarak kullanım alanları kılçıksız buğdaya benziyor. İtalya'da grano saraceno olarak geçen karabuğdayın İngilizcesi buckwheat.(Yabancı dillerdeki karşılıklarını yazmamın nedeni bu ürünlerle ilgili daha çok yabancı kaynaklı tarif bulunması, belki birgün işinize yarar.)
Karabuğday tanelerini aşağıdaki fotoğrafta görebilirsiniz


Gelelim tarifimize...

Malzemeler:
350gr kılçıksız buğday (spelt/farro)
150gr karabuğday (buckwheat/grano saraceno)
350gr su
40gr yaş maya
10gr bal
10gr tuz
40gr sirke
90gr ayçekirdeği içi
50gr keten tohumu
40gr kabak çekirdeği içi
50gr susam
Tereyağı
Yulaf ezmesi


Yapılışı:



  • Hazneye kılçıksız buğdayın 250 gramını koyup 1 dakika 10 Hız öğüterek un haline getirin. Kenara alın
  • Hazneye kalan 100gr kılçıksız buğday ile 150gr karabuğdayı koyup 1 dakika 10 Hız öğütün ve daha önce öğüttüğünüz unla birlikte kenara alın


  • Hazneye su koyup 1 dakika 37ºC 1 Hız ısıtın
  • Maya ve balı ekleyip 4 saniye 4 Hız çırpın
  • Hazırladığınız unlarla birlikte tuz, sirke, ayçekirdeği içi, keten tohumu, kabak çekirdeği içi ve susamı da ekleyip 4 dakika yoğurun
  • Yaklaşık 30 x 12 x 10cm boyutunda bir kalığı yağlayın ve yulaf ezmesi serpin. (Benim kalıbımın derinliği 5cm olduğu için bir de küçük kalıp kullanarak 2 ekmek yaptım)
  • Hazırladığınız hamuru kalıba alın. Üzerine yulaf serpin ve temiz bir bezle örterek 1,5 - 2 saat kadar mayalanmaya bırakın

  • Önceden 220ºC ısıtılmış fırında 40 dakika pişirin. (Ben derinliği daha az kalıplar kullandığım için 5 dakika daha az pişirdim)
  • Kalıpta 10 dakika dinlendirdikten sonra tel ızgara üzerine alarak soğumaya bırakın

Afiyet olsun...


Üzerinde değişiklikler yaparak Cucinare a Modo Mio kitabındaki Pane al Farro e Grano Saraceno başlıklı tariften uyarlanmıştır




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder