25.11.2011

TM31 ile Et Suyu Tableti Hazırlamak (Güncellendi)

CLICK FOR ENGLISH
PER ITALIANO



Nihayet et suyu konsantresini de denedim. Sıra tavuk suyunda ama bir hayli zaman alacak bunu bitirmemiz. 

Tarif Thermomix'ın İtalya'daki ana klavuz kitabı olan Io e il mio Bimby'den.
Üzerinde biraz değişiklik yaptım, tarifin yanında neler olduğunu belirttim.

Uzun süre saklama amaçlı olduğu için tuz içeriği oldukça yüksek. Nasıl olmuş diye tadına bakmaya kalkmayın yani. En fazla koklayabilirsiniz :)

Bu şekilde kendiniz hazırladığınız tuz içeriği yüksek sebze/et/tavuk suyu konsantre kullandığınız yemeklere ayrıca tuz atmayın. Gerekirse tuz ayarını sonradan yapın.


Malzemeler:

300gr dana ya da sığır eti (400gr et kullandım)
300 gr karışık sebze: kereviz sapı, havuç, soğan (400gr sebze kullandım)
3 yaprak adaçayı
1 dal biberiye (sadece yapraklar)
2 dal maydanoz
1 diş sarımsak
300gr iri tuz (tuz miktarını arttırmadım)
30gr kırmızı şarap
1 defne yaprağı (arzuya göre)
1 diş karanfil (arzuya göre)
30gr Parmesan(arzuya göre)


Yapılışı:



  • Etin sinirlerini temizleyip küçük küpler halinde doğrayın. 10 saniye 7 Hız kıyma haline getirip kenara alın.
  • Tüm sebzeleri kabaca doğrayın ve yapraklarla birlikte hazneye koyun. 10 saniye 5 Hız doğrayın.
  • Tuz, kıyma, şarap, defne yaprağı ve karanfili de ekleyip 25-30dakika Varoma ısısında 1 Hız pişirin.
  • Parmesanı ekleyin. Yavaş yavaş Hızı 7'ye çıkartın. Homojenize etmek için Hızı yavaş yavaş 10'a çıkartın ve 1 dakika devam edin.

Not 1: Et suyu konsantresini yemek ve çorbalarınızda 1/2 litre suya 1 tatlı kaşığı kadar kullanabilirsiniz.

Not 2: Eğer konsantreyi birkaç ay içinde tüketemeyeceğinizi düşünüyorsanız buz kaplarına doldurup buzlukta saklayabilirsiniz. Bu şekilde çok pratik tek kullanımlık porsiyonlar elde edersiniz.

Tarif Io e il mio Bimby'den uyarlanmıştır.  

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder